Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 12, 2010

Dari sebuah kata seorang pujangga, "cinta datang dari mata turun ke hati". Tapi saya bukanlah seorang pujangga, saya hanya insan biasa, yg tak ada apa apa. dengan hanya bermodalkan sebuah kejujuran dan sekeping hati yg benar2 ikhlas saya mengungkapkannya kepada awak, saya telah berhabis-habisan berjuang untuk yang telah saya dapatkan iaitu awak. tapi pernah awak sedar betapa syg nya saya dekat awak? Bila saya dah nak pergi, baru awak hargai saya, awak pujuk rayu saya. tapi time tu saya dah tak terkata, mulut saya dah ta mampu nak cakap apa apa . "jangan hanya berdiam untuk melihat suatu yang indah"  Ye macam awak, awak mmg cukup indah buad saya tapi adakah saya terlalu manis bila berkata2 ? hmm mungkin mudah untuk berkata, tapi sulit untuk bertindak, apalah saya ini. bagi saya memperoleh cinta itu tidak lah sulit daripada mempertahankannya, seperti mendapatkan sebuah kekuatan yang juga melemahkan. Tapi saya bingung, banyak yang berpendapat "cinta itu hanyalah seungkap kata " cukup setakat di ungkap di bibir sahaja. Apakah mereka berbicara dari dalam hati?, Maaf, mereka dgn saya tidak sama. Segala yg saya ungkapkan apda awak semuanya benar. Namun sesungguhnya cinta itu sangatlah kejam dan munafik, penuh kebohongan bila kita tak bisa menempatkannnya dan tak menghargainya. :) Perpisahan dan airmata, yea itu lah sebenarnya cinta. Kebahagiaan pula hanya lah sementara :) Dan bila dah berpisah jgn lah saling membenci, sebaliknya berterima kasih lah utk kebahagiaan tersebut walalupun hanya sementara.Sebab tanpa kita sedar orang tu dah jadikan kita lebih tabah utk hadapi dugaan sebab hidup ni panjang lagi kan? Byk lagi rintangan. So rilex jaa :) Kadang2 bila dah berpisah tu sebab takdir, Allah menguji kita. Ye mungkin kita dah terlalu lalai bercinta sampai terlupa pada dia yg satu. Lupa pada dosa. So bila dah jadi macm ni mesti kita baru teringat kat Allah. Mmg adab manusia, dah susah baru ingat tuhan kan? Hmm percayalah, Allah tak kan sia sia kan hambanya , semua yg jadi ada hikmah. Just think positive :) Dan hargailah orang sementara dia masih lagi ikhlas dgn utk menemani kita :)